apachen

Med åldern så blir man klokare

Kategori:

I förrgår .
Tott .....Du farsan.
Jag. ....Ja.
 
Tott.....Jag tänker spara till en kamera så jag kan spela in filmer till en youtubkanal som vi ska starta .
Jag.......Jaha.
 
Tott......Du får spara min månadspeng tills jag fått ihop de där pengarna, kan du göra det ?
Jag......Ja , det kan jag göra.
 
Tott......Jag vet jag brukar köpa grejer till mitt spel , men du ska inte ge mig några pengar för jag ska spara allt.
Jag....Okej.
 
Idag.
Tott.....Pappa , jag vet vad jag sa men kan jag få pengar till att köpa en grej till mitt spel.
Jag.......Nä, du sa ju att jag skulle spara din månadspeng så du inte skulle köpa nått till ditt spel.
 
Tott......Ja , jag vet, men det var mitt unga jag , nu är jag ju äldre och mitt unga jag fattade inte hur viktigt den här grejen är.
 
Kommer man med sådana glasklara förklaringar får man väl ge med sig .....trots allt han är ju äldre och är , enligt egen utsago, smartare nu :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: