apachen

Följetong på finjusteringen

Kategori:

Det här med att ge upp är en stadig följetong just nu .
 
När han inte fick
Finjustera sin fudjispinner med en hammare mot bordet .
 
Leka samuraj och vifta med pinnar ( läs svärd) och nästan riva ner takfläkten ........som nästan sker minst tre ggr per vecka.
 
Göra en del hållfasthetstester på diverse saker som jag gärna vill ha i ett helt stycke så satte han sig tydligen ner och funderade ut nästa hyss .
 
Han såg mig ta lite handsalva , efter några minuter så frågade han om han fick ta lite lite salva och ha på sina händer .
- Ja det får du , men ta väldigt lite för det går inte åt mycket .
- Jadå , fick jag till svar .
 
Efter ca tio minuter så säger Tott .
- Du pappa , jag tog lite för mycket så jag passade på att smörja in hela mig .
Tott står mitt på golvet helt naken och inkletad med salva från topp till tå .
Allt han försöker greppa far i väg som en blöt tvål
 
- Du pappa , det kanske vart lite för mycket , säger han .
- Suck , näe , tycker du ? ......varför är jag inte förvånad , svarar jag.
 
Men problemet med för mycket salva löste sig snart , han sätter sig i soffan och plockar med kuddar och täcken så det suger upp all överflödig salva som kroppen inte tar åt sig :)
 
Å så undra folk varför jag har så lite möbler som möjligt .
Jag kommer ha det spartanskt möblerat tills Tott flyttar hemifrån..........jag har liksom inget val :)
 
Emil i lönneberga framstår som en väldigt idéfattig snubbe jämfört med Tott .

Kommentarer


Kommentera inlägget här: