apachen

Finjustering är känsligt

Kategori:

Det här med att ge upp är en väldigt bra egenskap och har det lilla lilla landet " en trea i sköllersta" en innevånare som kallas Tott "The demolisenman" får man nytta av just denna egenskap, och man får otaliga tillfällen att finslipa sin bländande teknik på att bara ge upp.
 
Aktörer i händelsen .
Tott ( på experimenthumör)
En st hammare
Ett vardagsrumsbord som har någon form av stenplattor som beläggning .
En st fudjispinner som är gjord av metall .
 
Knoll sitter i rummet och håller på med datorn .
Tott sitter i soffan och glor på plattan eller paddan eller va fan det heter .
Jag plockar ( för en gångs skull ) av bordet efter maten och då kottarna är sysselsatta sätter jag mig vid datorn .
 
Efter ca 20 minuter så börjar de banka , jag vänder mig om där står Tott "The demolisenman" med en hammare i högsta hugg .
Och eftersom jag är en mild och förstående far som sällan tar till kraft ord säger jag i det mildaste tonläge jag kan .
- MEN FÖR I HELVETE , va fan gör du ??..........Du kan väl för fan inte så och slå med hammaren i bordet.
Tott slutar inte slå men säger .
- Det gör jag inte , jag bankar på fudjispinnern .
 
- MEN för i helvete sluta slå .
Tott slutar med att slå och glor på mig med förvånad blick och frågar .
- Vadå för ??
 
- Men för fan , för du slår sönder bordet .
- Nähä , jag slår inte på bordet .
 
- Det gör du väl , det ser jag ju .
- Nä , jag slår på den här ,säger han och håller upp fudjispinnern .
 
- Men för i helvete , den ligger ju på bordet och då blir det som att slå på bordet .
- Nähä , det har ju inte ens blivit några märken än .
 
- ÄN , vadå inte än ?? Ge fan i att banka på bordet .
- Det gör jag ju inte .
 
- SUCK , nä , men ge fan i att banka på den där grejen då . Varför i helvete bankar du på den för .
- Jag ska fixa den så den går bättre , det var några grejor som stack ut .
 
- Med en hammare ?
- ???? Ja ??????
 
Läge att bara ge upp då jag har en känsla av att jag aldrig någonsin kommer vinna denna intellektuella tvekamp .
 
- Ja ja , Justera den där saken då, med en hammare , men ge fan i att lägga den på bordet, du får banka någon annanstans .
Och med de orden hoppas jag att grannens bil inte blir ett underlag för hans bankande .........för då lär det bli dyrt :)
 
Fundering , ungar å deras prylar ........va fan ä dä för fel på en grankotte som jag fick leka med när jag va liten ?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: