apachen

Man kan ha otur ibland .

Kategori: Barns dialog

Man utsätts för prövningar då och då när man har barn , speciellt om man har en kotte som är fascinerad av diverse superhjältar och Ninja turtles OCH dessutom är benägen att testa hållfastheten hos olika föremål .
 
Knoll ropar från deras rum , PAPPA kom hit !
- Va ä dä ?
- Kom hit får du se .
Utan att veta vad det var var min första tanke ......NÄÄ, suck , vad har Tott gjort nu .
Jag hasar lite motvilligt in i rummet och frågar ....Va ä dä ?
- Titta på dörren !
 
Ett runt och fint hål stor som en femkrona finns i den enbart 4 veckor gamla dörren .
Knoll , Tott + två lånekottar och jag glor på hålet , jag vänder mig omedelbart mot Tott och säger .
- Meeen snälla , va fan har du gjort så här för ??
- Det är inte jag , jag vet inte hur hålet har blivit .
- I den här familjen så är det bara du som håller på att fäktas å slå på saker .......bara du , så jag är rätt säker på att Thim inte har gjort hålet . Så hur fan har du gjort hålet .
- Jag vet inte , det kanske blev hål i dörren när jag råååkade kasta den här säger han och håller upp en liten trägalge.
- Nä Zack , hålet är helt runt så den där kan inte ha gjort det hålet.
- Då vet inte jag hur det gått till .
- Men snälla , det är du som gjort hålet och du vet att det gick sönder och då vet du mycket väl hur det gick till , så vad har du gjort hålet med.
 
Knoll tittar runt i rummet och hittar en rund leksak som passar precis i hålet , den här kanske passar säger han .
- Den här har du använt , varför har du slagit till dörren med den här ?
- Jag vet inte riktigt .......ibland blir det bara så ........
 
Känns som jag inte riktigt kan gå till botten med det här och det kvittar ju för hålet lär finnas där ändå.
Så jag avslutar hela detektivarbetet med att ge upp och säga .
- Snälla snälla , jag har sagt du inte får slå på saker inomhus , kan du vara snäll och åtminstone försöka göra som jag säger .
 
Ungen avslutar med att säga .......Jag kan försöka, men jag törs inte lova nått .
Den där ungen är klart dyrare i drift än genomsnitts ungen , så det är inte så konstigt jag fortfarande försöker få ihop min första mille :)
 
Frågan är , är det lagligt att ha ungar inlåsta i ett förråd till de fyller 20 och har ett jobb ???

Kommentarer


Kommentera inlägget här: