apachen

Man kan inte veta allt .

Kategori: Barns dialog

Det är relativt nymålat i det lilla landet "en trea i sköllersta" , hela landet fick en ansiktslyftning för några månader sedan, vilket bland annat innebär att kök och hall blev målat i vitt .
 
Vitt i kombination med en 8 åring + ett gäng kompisar i samma ålder är allt annat är en bra lösning.
In i det lilla landet " en trea i sköllersta" kommer två 8 åringar, vilket kanske är normalt , det som skiljer sig från det normala är att de kom infarande med full speed på varsin sparkcykel och med fullt bredställ tvärnitar .
Tott som höll täten säger .
- Hördu farsan , kan du pumpa bollar åt oss .............samtidigt så stegrar han sin sparkcykel och börjar rulla cykelfan på väggen ( sa jag det var vitt ? )
- Men för i helvete unge, suckar jag .
- Vadå ???
- Ge fan i att köra cykeljäveln på väggen det blir ju skitigt .
- Jaha ............men nu ä dä försent så då kan jag fortsätta .
- Nä , ta ner cykeljäveln från väggen å gå ut med dom .
- VADÅ ????? får vi inte ens cykla inne ??? dä ä ju redan skitigt på golvet !
- Suck......Nä , ni får inte ens cykla på golvet, cyklar ska vara utomhus .
- Jaha , det visste inte jag .
- Suck....Nä , självklart inte , jag sa det bara ett par hundra gånger förra året muttrar jag för mig själv
 
Tur man har en geuppknapp annars skulle man få psykbryt på barns oförstånd i ämbetet .

Kommentarer


Kommentera inlägget här: